Forsikring, brændstof og privatøkonomi i Det Forenede Kongerige efter de seneste verden katastrofer

Efter stigningen i UK terrorist aktiviteter og den katastrofe, der har ramt New Orleans, det synes vi alle skal have til at betale regningen. De samlede omkostninger ved katastrofen i øjeblikket forudses at top 25 milliarder dollar (£13 .6bn), men mange analytikere forudser, at de fulde omkostninger kan stige meget højere selv fordobling til $50bn (£27 .2bn), selvom med forsøg på at reducere oversvømmelse farvande forventes at tage flere måneder, vil det være nogen tid før tegner sig et klart billede.
Her i Det Forenede Kongerige, er virkningerne af katastrofen i USA allerede begyndt at kunne mærkes gennem højere omkostninger på benzin pumper, som europæiske reserver af olie, der er afsat for katastrofebeskyttelse er omdirigeret til Amerika for at hjælpe deres genopbygningsindsats. Oliepriser har allerede været stigende i de seneste måneder at ramme rekordhøjder, som erhvervsdrivende har skubbet prisen op på frygt for forsyningsproblemer fra Mellemøsten som terrorisme bekymringer er vokset. Sidste uge engrosprisen på benzin af leverandører steg igen på grund af orkanen Katrina og detailhandlere sige, at flere stigninger er på måde, at gøre 1 £ pr. liter, der er opleves i nogle områder uundgåeligt i hele landet. Royal hollandske Shell og BP har allerede meddelt, at de er indstillet til at hæve priserne yderligere i kølvandet på orkanen Katrina. Mens amerikanske bilister skal håndtere brændstofpriser har nu på en rekord $3 en gallon, Forskergruppen Catalist fandt, at den gennemsnitlige pris for en liter blyfri benzin i Det Forenede Kongerige var nu 92,3 Pedersen.
Ray Hollaway af benzin Retailers Association sagde, “i den kommende uge vil vi se stigninger af 3p eller 4 pence pr. liter. Der er uundgåelig på grund af hvad der skete i USA… Vi er nødt til at acceptere, at dagene af 80 p en liter er bag os.”
Ud over de faktiske omkostninger ved levering af brændstof i Det Forenede Kongerige, at omkostningerne for forbrugerne forværres yderligere af regeringer nægter at nedbringe beskatning, og som olien virksomheder til at bruge millioner af pounds forud for alle tidligere forventninger, opgradering UK pumper og station lager, til teknisk muligt for dem at opkræve højere priser som priser spiral ud over 1 £ en liter mark.
Analytikere er bekymrede for, at stigninger i brændstof priser vil føre til inflation stiger og faldt offentlige udgifter, som leverandører transport omkostninger stigning, og erfaringen har vist, at benzin prisstigninger ikke fører til en betydelig reduktion i offentlige brændstof krav, men hellere det fører til forbrugerne skære deres udgifter i andre områder, hvilket medfører en opbremsning i økonomien.
Forsikringsudgifter af de seneste begivenheder har forårsaget enorme ekstra udgifter til forsikringsselskaberne. Katrina indvirkning på virksomheder, der opererer onshore og offshore i Mexicanske Golf har betydet, at forsikringsselskaberne som Lloyds kan blive ramt temmelig hårdt, med regningen for Lloyds marked lægges forsigtigt på omkring £ 1 milliard til £2bn. Lloyds erklærede, at den, “terrorangreb i London har haft en store menneskelige omkostninger, men vores analyse tyder på, at de økonomiske omkostninger kan være ganske lav.” Trods Lloyds’ hævder, at effekten af bombeangrebene i London har kostet dem relativt lidt økonomisk, i lyset af forventede fremtidige angreb og opfordrer til terrorvirksomhed udelukkelser skal skrottes, er det sandsynligt at premium stigninger bliver gradvist indført.
Da Katrina, og den asiatiske tsunami, der ramte ved julen, mange forsikringsselskaber er at blive bekymret over de stigende udgifter til det stigende antal alvorlige vejr relaterede hændelser. Som følge af de forsikring udbetalinger for de ødelæggelser og blodbad i Asien og af orkanen Katrina, mener mange analytikere, det er uundgåeligt, at virksomheder vil også ansigt enorme stigninger i præmierne ned linjen. Sammenslutningen af britiske forsikringsselskaber (ABI) udstedt en nylig rapport, at “i Det Forenede Kongerige, klimaændringer kunne øge de årlige udgifter til oversvømmelse af næsten 15-fold af 2080s under de høje emissioner scenario, fører til potentielle samlede tab fra floden, kystområder og urban oversvømmelse af mere end $40bn (£22bn). “
ABI () også udgivet forskningsresultater viser, at mindre end 50% af de små UK virksomheder har en plan for at sikre, at deres virksomhed kunne overleve bør de blive ramt af en nødsituation eller katastrofe, og kun 50% af UK husstande besidder nogen livsforsikring med 25% af pant indehavere faktisk har utilstrækkelig liv forsikring til at dække deres gæld, derfor placere deres hjem i fare.
Med UK personlig gæld over £1 trillion, faldende investeringer gennem produkter såsom individuelle opsparingskonti (ISA), er det måske forståeligt, at mange ser forsikring beskyttelsespolitikker som værende en af de første udgifter, der kan udskydes indtil penge er mere rigeligt, men det er på disse tidspunkter, når finanser er stram, at disse finansielle produkter er vigtigst.
Vækst af finansielle tjenester såsom UK baseret Moneynet (), eSure.com og Confused.com kombineret med udbredelsen af finansielle oplysninger, som holder af som?, Financial Times og BBC, har bidraget til at øge konkurrencen mellem forsikringsselskaber og bistået i at holde priserne. Men den nuværende outlook synes at være, at priserne vil stige, men ved hvor meget er ukendt, indtil den fulde effekt af de seneste begivenheder er beregnet. Det eneste, der er sikkert er, at det ikke længere spørgsmål, hvor katastrofen sker, i sidste ende UK forbrugeren vil i sidste ende skal betale.

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.